ورود به سایت

حوادث ناشی از كار


مراحل بررسی حوادث ناشی از کار

 

1- مراجعه حادثه دیده و یا اولیای دم به مراجع قضایی ( دادگستری یا مجتمع قضایی ) برای طرح شکواییه یا دادخواست.

2 - بررسی شکواییه حادثه دیده توسط مقام محترم قضایی و ارجاع به کلانتری مربوطه .

3 - مراجعه حادثه دیده به کلانتری مربوطه جهت تشکیل پرونده و ارجاع نامه به اداره بازرسی کار سازمان کار و
امور اجتماعی استان یا اداره کار شهرستان جهت بررسی چگونگی وقوع حادثه و اخذ برگه کسب نظر پزشکی قانونی .

4 - مراجعه حادثه دیده به پزشکی قانونی جهت تعیین میزان آسیب دیدگی و اعلام نظریه کتبی پزشکی قانونی به کلانتری .

5 - مراجعه حادثه دیده به اداره بازرسی کار سازمان کار و امور اجتماعی استان یا اداره کار شهرستان و تحویل نامه کلانتری
جهت بررسی صحنه حادثه توسط بازرس کار .

6 - مراجعه بازرس کار به کلانتری مربوطه برای مطالعه و بررسی پرونده تنظیمی ، عزیمت به محل حادثه و تنظیم گزارش
براساس شواهد و قرائن و مذاکره با شهود حادثه ، کارفرما و غیره .

7 - تحویل گزارش حادثه از سوی سازمان کار وامور اجتماعی استان یا اداره کار شهرستان به کلانتری، بمنظور ارجاع به
مرجع قضایی برای تعیین قصور هر یک از طرفین موثر در بروز حادثه .

8 - انجام کلیه مراحل بالا که از طریق اداره کار انجام می شود رایگان می باشد و تنها در صورت اعتراض هر یک از طرفین دعوی
به نظر بازرس کار ، بررسی حادثه با نظر مقام قضایی مستلزم پرداخت هزینه کارشناسی است .

9 - کارفرمایان موظفند پس از وقوع حادثه نسبت به تکمیل فرم حادثه و ارسال آن به ادارات کار و سازمان تامین اجتماعی
اقدام نمایند .

1906 بازدید






لطفا جهت ثبت نظر در سایت عضو شوید
در صورت عضو بودن لطفا به به سایت وارد شوید